|
Autor |
Wiadomość |
Kreator
Arcymistrz Gry
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:12, 26 Cze 2006 Temat postu: Rozwijanie Postaci |
|
|
Rozwijanie bohaterów
Czyli to, co tygryski lubią najbardziej. Zrobienie ze swojego słabiutkiego bohatera wypasionego wojownika, maga lub kogokolwiek innego. Najpierw w skrócie nakreślę wam w jaki sposób można zdobywać punkty doświadczenia, a potem jak je wydawać. Gotowi? Zaczynamy.
Walka: każdy potwór ma przyporządkowaną pewną liczbę zwana nagrodą. Jest to ilość punktów doświadczenia, którą się otrzymuje za zabicie lub pokonanie takiego przeciwnika.
Rzemiosło: by rzemieślnicy nie byli poszkodowani, dostają oni pewną liczbę punktów doświadczenia za wykonanie określonego przedmiotu.
Badania: szczególnie ważne dla naukowców i magów. Za wynalezienie czegoś nowego lub ustanowienie ciekawej teorii można otrzymać dużą premię punktów doświadczenia.
Trening: za każdy punkt energii poświecony na trening otrzymuje się pięć punktów doświadczenia. Dobre dla tych, co lubią się doskonalić na manekinach.
Zadania: Punkty doświadczenia dostaje się także oczywiście za wykonywanie wszelakich zadań.
Praca: Pracując także otrzymuje się punkty doświadczenia. Co jak co, ale praca rozwija.
To tyle. Wykonujcie te działania i zbierajcie punkty doświadczenia. Teraz pewnie jesteście zainteresowani, jak je wydawać? To dość proste. Słuchajcie…
Cechy rozwija się najbardziej chyba prosto, jednak z drugiej strony są chyba najdroższe. Za każdy 1 punkt atrybuty trzeba zapłacić 1/5 aktualnego poziomu cechy zaokrąglane w dół, a ostateczny wzór pomnożyć razy dwa. Wiem, matematyka, ale tak trzeba.
Tak więc mając cechę na 30, a chcąc rozwinąć ją na 41 płacimy po kolei 12 razy pięć za każdy punkt cechy do 35 plus 14 razy pięć za każdy punkt do 40, oraz jeszcze dodatkowo 16 za 41 punkt. Łącznie wyniesie nas to 146 punktów doświadczenia. Rozwijać cechy można tylko wtedy, kiedy właśnie udajemy się na spoczynek z pełnym brzuchem (patrz Odpoczynek). Należy napisać w poście, w którym odpoczywa się, że chce się rozwinąć cechę z jakiejś na jakąś inną wartość.
Umiejętności można rozwijać tylko wtedy, kiedy znajdzie się nauczyciela. Koszt umiejętności na poziom podstawowy to 100 punktów doświadczenia, by podstawowy rozwinąć na eksperta trzeba zapłacić 200, a z eksperta na mistrza 500. To w sumie tyle. Nauka umiejętności zużywa zawsze 6 punktów energii.
Run można uczyć się z ksiąg lub od nauczycieli. Nauka jednej runy zajmuje 2 en. Koszt run jest opisany przy każdej poszczególnej runie (patrz. Magia).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kreator
Arcymistrz Gry
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:24, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Trening
Z powodu, że zauważyłem że niektórzy gracze nadużywają treningu, w skrajnie dziwnych sytuacjach, np. wykorzystują pojedynczy punkt energii, bo i tak za niego nie ruszą się dalej, albo trenują sobie przy stoliku w karczmie z tych samych powodów, wprowadzam nowe zasady treningu.
Dalej zarabia się 5 expa za 1 punkt energii, jednak trenować można tylko w wybranych miejscach takich jak sale treningowe czy biblioteki. Niech ci, co uczciwie korzystali z treningu ponarzekają sobie na innych, bo to przez nich zasady zostały zmienione.
Dodatkowo, jeśli trenujemy np. pompki, to od razu po treningu należy przynajmniej większość tych punktów doświadczenia wydać na cechę krzepę etc. Zapobiegnie to sytuacją typu trenowałem jogging i jestem potężniejszy w magii!
Dziękuje za uwagę.
Wcześniejsze treningi oczywiście działały po staremu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|