FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Mnisi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Księga Zasad
Autor Wiadomość
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:04, 05 Lip 2006    Temat postu: Mnisi

Mnisi i Kontrola wewnętrznej magii

Dla ludzi wschodu dostępny jest ciekawy sposób na wykorzystanie wewnętrznej magii. Ci, którzy poznają energię Ki, mogą za pomocą swojego umysłu dokonywać niewiarygodnych czynności, tak jak magowie. Te czynności magiczne ograniczają się jednak tylko do czynności opierających się na wyczynach ciała, które przekraczają ludzkie możliwości.

Tą dziedzinę magii wybierają najczęściej ci, którzy nie mają magii na priorytecie A, lecz na niższych: B lub C.

Posługiwanie się tą zdolnością wymaga drogiej umiejętności Kontrola Ki, którą tak samo jak czarostwo wykupujesz płacąc dwa razy więcej punktów. Co więcej, jest tu pewne ograniczenie. Zdolność ta nie może być nigdy wyższa niż umiejętność Bójki. Takich bohaterów nazywamy Mnichami, szkolą się oni w zakonach Shaolin. Istnieje jeden zakon mnichów ludzi zachodnich, lecz jest on mało znany i nikt nie może do niego przynależeć na początku gry. Zdolność Kontrola Ki jest dostępna więc na start tylko dla ludzi wschodu.

Kontrola Ki
Brak: niedostępne sztuki
Podstawy: podstawowe sztuki, 2 sztuki na start
Ekspert: expercikie sztuki. 3 sztuki na start
Mistrz: mistrzowskie sztuki

Sztuk używa się niemal identycznie jak magii, więc odsyłam do tamtych zasad. Tutaj jednak nie ma poszczególnych runów i każdy manewr ma swoją moc, koszt, czas, trudność i efekt, oraz czego nie było w magii, poziom. Poziom może być podstawowy, expercki i mistrzowski.
Używa się tych manewrów tak samo jak opisuje się w walce, trzeba jednak wyraźnie zaznaczyć, że używa się określonego manewru. Sztuki także mogą powodować obrażenia astralne. Nie można czynić rytuałów za pomocą sztuk, by była jasność.
Można nauczyć się zdolności metamagicznej Medytacja, jeżeli ma się Kontrolowanie Ki, jednak poziom Medytacji nie może być wyższy od Kontroli.

To wszystko. Teraz podam listę manewrów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kreator dnia Śro 12:00, 05 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:58, 05 Lip 2006    Temat postu:

Odbicie strzały
Poziom: podstawowy
Koszt: 40 exp
Moc: 2
Czas: 3
Trudność: -
Efekt: Pozwala na wyprowadzenie testu zwinności z modyfikatorem bójki w celu sparowania i odbicia lecącego w twoją stronę pocisku. Można też próbować łapać strzały, jednak otrzymuje się modyfikator -20 do testu parowania. Czas zawiera koszt w punktach akcji na sparowanie ciosu.

Ręce bólu
Poziom: podstawowy
Koszt: 30 exp
Moc: 3
Czas: 1
Trudność: -
Efekt: Atak bójką zadaje obrażenia większe o 1. Trzeba wydać dodatkowe punkty akcji na wyprowadzenie ataku.

Daleki skok
Poziom: podstawowy
Koszt: 50 exp
Moc: 4
Czas: 2
Trudność: -5
Efekt: Pozwala wykonać skok dwa razy dłuższy niż zwykły człowiek zrobiłby o takich samych statystykach. Czas dwa to właśnie czas, jaki potrzeba na dany skok.

Powolne upadanie
Poziom: podstawowy
Koszt: 40 exp
Moc: 3
Czas: 1
Trudność: -
Efekt: Jeśli mnich spada, a w zasięgu dłoni, nogi lub innej kończyny (lol) ma ścianę, drzewo lub inną powierzchnię, może próbować wykorzystać ją po to, by upaść bez upadku. Może wykonać test zwinności z modyfikatorem +20 oraz modyfikatorami otrzymanymi z akrobatyki, by całkowicie uniknąć obrażeń wynikających z upadku.

Bieg po ścianie
Poziom: podstawowy
Koszt: 50 exp
Moc: 4
Czas: 0
Trudność: -5
Efekt: Pozwala mnichowi przemieścić się do 3 metrów w wzwyż i 5 metrów wszerz po ścianie, korzystając z normalnego kosztu w punktach akcji za ruch.

Cios w pustkę
Poziom: ekspert
Koszt: 70 exp
Moc: 5
Czas: 1
Trudność: -5
Efekt: Sztuka ta umożliwia wyprowadzenie ciosu bójką na odległość. Niestety, za każde dwa metry odległości między celem a atakującym obrażenia spadają o jeden. Trzeba wydać dodatkowe punkty akcji na wyprowadzenie ataku.

Regeneracja
Poziom: expert
Koszt: 60 exp
Moc: 5
Czas: -
Trudność: -10
Efekt: Można wykorzystać podczas odpoczynku. Jeśli test sztuki się uda to mnich odzyskuje o jeden punkt żywotności więcej. Używając tej sztuki nie można otrzymać punktów obrażeń astralnych, jeśli mnich miałby je otrzymać, po prostu sztuka się nie udaje.

Ręce cierpienia
Poziom: expert
Koszt: 60 exp
Moc: 5
Czas: 1
Trudność: -5
Efekt: Atak bójką zadaje obrażenia większe o 2. Trzeba wydać dodatkowe punkty akcji na wyprowadzenie ataku.

Bieg po wodzie
Poziom: expert
Koszt: 60 exp
Moc: 6
Czas: 0
Trudność: -20
Efekt: Pozwala mnichowi przebiec po powierzchni wody, ale tylko w przypadku, jeżeli początek ruchu w tej rundzie zacznie się na lądzie, oraz tak samo skończy się na lądzie. Jeżeli pod koniec rundy mnich dalej będzie w wodzie, po prostu do niej wpadnie i niech się cieszy, jeśli ma pływanie.

Przestawianie kości
Poziom: expert
Koszt: 60 exp
Moc: 6
Czas: 6
Trudność: -15
Efekt: Zdolność ta pozwala przestawiać sobie niektóre kości, co może dać cały szereg różnych zadań. Ułatwia to np. przeciskanie się przez niektóre ciasne przejścia, pozwala ignorować złamania etc.

Ręce śmierci
Poziom: mistrz
Koszt: 90 exp
Moc: 7
Czas: 1
Trudność: -10
Efekt: Atak bójką zadaje obrażenia większe o 3. Trzeba wydać dodatkowe punkty akcji na wyprowadzenie ataku.

Przyśpieszenie
Poziom: mistrz
Koszt: 100 exp
Moc: 8
Czas: 0
Trudność: -20
Efekt: Mnich dostaje dodatkowe 6 punktów akcji, jeżeli użyje danej sztuki na końcu wcześniejszej swojej rundy.

Letarg
Poziom: mistrz
Koszt: 120 exp
Moc: 10
Czas: 1
Trudność: -40
Efekt: Mnich może oddać się w letarg, który kosztuje 24 energii. W tym czasie dla postronnych wydaje się martwy i nikomu nie przyjdzie na myśl, by go próbować uśmiercić. Dodatkowo, kiedy się obudzi, to będzie miał wszystkie punkty żywotności, nie będzie na nic chory, przestaną też działać trucizny.


Mogą się pojawić później dodatkowe sztuki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Księga Zasad Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin