|
|
Autor |
Wiadomość |
Thazz Basinger
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kirkland / Brightfalls
|
Wysłany: Pią 16:18, 23 Cze 2006 Temat postu: Kilka pytań |
|
|
Przy okazji "heja" i od razu przechodzę do rzeczy:
1. Nie lepiej zainstalować skrypt na forum imitujący rzuty koścmi? U nas [gdzie właśnie jest reklama do was] owy skrypt jest i nikt nie narzeka. W tej sytuacji gracz nie może mieć do nikogo pretensji, bądź kasuje cały post i prowadzi serię rzutów od początku. W innym przypadku, jeśli ma na pieńku z mg - może być podejrzliwy do dziwnie nieudanych wyników.
2. Prowadzona postać i jej cechy. Czy inteligencja jako cecha postaci, musi być odzwierciedlana w postach i wypowiedziach? Tępy ogr będzie zabawnie wyglądał rzucając ciętymi ripostami, z kolei "błyskotliwy" aktor używający za przecinek, podmiot i przydawkę słowo "ku..a" będzie pośmiewiskiem.
3. Relacje z otoczeniem.
Czy w przypadku np. kłamania, wymyśleniu barwnego alibi względem dokonanych wcześniej czynów sens postu będzie miał jakiekolwiek znaczenie? Czy wszystko będzie uzależnione od Uśmiechu Losu [czyt. wyniku kostki]?
4. Prowadzenie postaci. Narracja 1-szo czy 3-cio osobowa?
5. Raz jeszcze relacje, tym razem z mechaniką. Na ile gracz może się posunąć swoimi fantazjami względem świata wykreowanego przez MG? Stawiamy na storytelling czy bezlitosne kostkowanie? Aby nie zaczynać nowego punktu, również relacje z BN. Jeśli gracz będąc np. w karczmie zacznie opowiadać, że drący w tej chwili mordę bard jest mu znajomy, bo gdzieś/kiedyś tam był już z nim zaznajomiony, a swoim niewyparzonym ozorem pomógł przy własnej sterylizjacji (ten co mnie tu ściągnął wie o co chodzi :D), to mistrz gry będzie ciągnął ten wątek, czy nakaże skasowanie tego opisu, gdyż mąci on jego ogólny zarys?
6. Klimat świata. Może przegapiłem, ale nie jest jasno zdefiniowany. Sądząc po mechanice, umiejkach i ogóle... Dark fantasy a la wfrp?
7. Sceny tabu. Erotyka, wulgaryzmy itd. Na ile dopuszczalne? I sytuacja scen erotycznych - pozwalamy sobie na wybujałe opisy? Rozumiem, że spora część uczestników jest nieletnich... ale jeśli klimat jest dark, to sceny pokroju gwałt, zamtuz tudzież wieczór po wódeczce raczej będą na porządku dziennym.
8. Wątek główny / sens życia danej postaci. Gracz może sam w histori [oczywiscie za porozumieniem mg] zapisać, że żyje tylko po to, aby zgładzić niecnego smoka, rozdziewiczyć 666 dziewic oraz uścisnąć prawicę tygrysowi [albo coś w ten deseń] oraz dążyć do tego? Czy mg mówiąc po ludzku - oleje to?
9. Dodatki urozmaicające rozgrywkę. W przypadku grubszej fabuły pojawią się mp3, jpg lub avi?
10. Kwestia "tajnych" wiadomości, przekazywanych tylko i wyłącznie jednemu bg. Piszemy wszystko w głównym wątku kampani, czy można robić coś za plecami mg [pw etc]
jak coś wymyślę to dopiszę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kreator
Arcymistrz Gry
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:45, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ad 1. Pomysł mi się podoba, acz przyznam, że mam dostępu do takowego skryptu. Gdybym dostał ten skrypt od ciebie, być może mógłbym go wprowadzić. Z drugiej strony uważam, że rzuty, które nie są znane graczom mają swój urok, jednak jak sam pokazałeś, do takiego mistrza gry trzeba mieć zaufanie, bo inaczej kicha.
ad 2. Raczej powinno się odgrywać inteligencję. Z praktyki wiem, że nie zawsze jest to możliwe… wiem też, że nie każda inteligentna osoba to taka, po której ową inteligencję widać. Raczej wolałbym, by nie odgrywało się zbyt mądrego, jeśli jest się tępakiem, niż na odwrót. W tym drugim przypadku zostawiam to w rękach graczy.
ad 3. W tym przypadku rzucamy kością. Jednak jeśli wymyślimy kłamstwo, które nie będzie się trzymało kupy, to zapewniam was, że dostaniecie ogromne modyfikatory ujemne. Tak powiedzmy -50. Więc jak, wymyślicie mi porządną ściemę? Chyba że macie szczęście w kościach.
ad 4. Narracja 3-osobowa.
ad. 5 Stawiamy przede wszystkim na storyteling. Rolowanie ma tutaj być tylko pomocą, ostatecznością, oraz wykorzystywane w walce, gdzie los ma często dużo do powiedzenia. Raczej w innych przypadkach będziemy starali się unikać rzutów.
Cenię sobie kreatywność graczy i ich chęć do współudziału w tworzeniu świata. Jeśli ta rzecz nie będzie nadużywana, to można pociągnąć wątek po swojemu, mimo że mistrz gry prawie go zignorował. Może rozwinie się tak wątek, i stanie się myślą przewodnią? Z drugiej strony, prosiłbym o nie robienie takich rzeczy przy mocno zarysowanych wątkach i przygodach. Psuje to czasem plan mistrza gry, całkowicie psuje. No chyba, ze gracz wymyśli coś naprawdę błyskotliwego.
ad.6 Dark, ale mniej dark niż warhammer. Ma być tutaj nieco więcej magii, więcej możliwych ras do wyboru. Jednak magów mimo to jest niewielu, kapłani budzą respekt nie czarami lecz pozycją, a nasze postacie nie są z założenia bohaterami, tak jak ma się to w heroic. Z drugiej strony, jeśli nasz bohater sobie zasłuży na bycie bohaterem, to owym bohaterem będzie. Jednak ciężka droga przed nim.
ad 7. Wszystkie sceny dozwolone. Jeśli ktoś jest nieletni, albo go to bulwersuje, to ma problem. Prawo polskie nie zabrania przedstawiana treści erotycznej czy jakiekolwiek innej z kręgu (jak to nazwałeś) w formie tekstu. Nie można za to wklejać zdjęć pornograficznych czy innych zdjęć zakazanych. Opisy gwałtów, pedofilii, zeofilli itp. całkowicie dozwolona.
ad 8. Gracz nie tylko może wymyślić cel swojego bohatera – co więcej POWINIEN to zrobić. Nadaje to sens życiu bohatera i nakręca fabułę. Z pewnością nie będzie to przez mistrzów gry olane.
ad 9. Na mp3 z pewnością możecie liczyć, tak samo jak na rysunki, acz z avi to nie wiem. Zobaczymy jak to się uda. Wszystko przed nami.
ad 10. Muszę to przemyśleć.
Mam nadzieje, że zaspokoiłem ciekawość,
z szacunkiem, Kreator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thazz Basinger
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kirkland / Brightfalls
|
Wysłany: Pią 21:35, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
11. Przydałaby się z tobą możliwość szybkiego kontaktu, inna niż PW ^^
12. Energia postaci nieużywaj kilka dni się kumuluje?
13. Przechodząc z lokacji do lokacji... Piszemy post w każdym mijanym po drodze miejscu? Na dłuższą metę to będą jednolinijkowe "Stukał rytmicznie o bruk obcasami bryczesów" / "Stukot bryczesów był niesłyszalny jedynie z powodu miękkiego błota gdy mijał bramę" itd, aż do czasu gdy gdzieś dojdzie ^^
14. Można liczyć na mapę świata?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kreator
Arcymistrz Gry
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:02, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
11. Chyba jednak zdecyduje się na instalację gadu-gadu. Chwilowo mialem z tym problem. Jak coś, to czasem wpadne tam do was na irca.
12. Energia się nie kumuluje. Masz tyle punktów, na jeden dzień. Zastanawiam się, czy nie zrobić tak, by były to punkty na każde trzy dni czasu rzeczywistego. W toku.
13. Już nie długo pojawią sie odpowiednie zasady.
14. Mapa sie pojawi i rozwijać sie będzie wraz z rozwojem gry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brondus
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Khazad-Kharak
|
Wysłany: Pią 22:07, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
14. Mapa ma się pojawić bo nie wiem z kąd ma pochodzić moja postać :P
Pyt.
15. Jakie języki obowiązują w tym świecie bo tego juz wogule nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thazz Basinger
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kirkland / Brightfalls
|
Wysłany: Pią 22:16, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
15. Wierzchowiec, o ile sie go ma redukuje koszta podrozy miedzy lokacjami?
16. Przy tworzeniu postaci można dorzucić sobie towarzysza - psa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kreator
Arcymistrz Gry
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:19, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
15. Wszystko zależy od wierzchowca. Z reguły obniża o połowę koszt ruchu.
16. Na początku gry niestety nie. Można jednak zwierzaka kupić i się do niego przywiązać, zaprzyjaźnić się z nim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hanna
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eriopolis
|
Wysłany: Nie 13:58, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Najpierw niezauważone pytania jednego z poprzedników:
17. Mapa ma się pojawić bo nie wiem z kąd ma pochodzić moja postać :P
18. Jakie języki obowiązują w tym świecie bo tego juz wogule nie wiem.
I moje pytania:
19. Rozumiem, że bez ogłuszania, będę tak długo walić jakiegoś jełopa z pięści, aż ten padnie trupem? Czy też gracz może wybrać, czy jego przeciwnik pada trupem, czy nieprzytomny, gdy spadnie na krytyczne?
20. Ok, postać mi się znudziła, okazało się, że jest okaleczona tak, że granie ją nie sprawia mi frajdy, dostaje ona chorobe psychiczną, której odgrywanie mam w głębokim poważaniu - czy sa więc jakieś problemy przy zmianie postaci?
21. Śmiertelność - są jakieś mechanizmy zabezpieczające (PP, punkty akcji, wskrzeszenia), czy też raczej traci się postać jak tylko wyjdzie się z miasta (bo goblin z zasadzki miał fajny rzut)? Tudzież gdy iluzjonistyczny master ma boskie zapędy i wyrzuca mutację Balroga z Belzebubem na początku (bo tak)?
22. Śpię sobie w łóżku, inny gracz podrzyna mi gardło - co wy na to? Wolność dla wszystkich, czy są jakieś ograniczenia PvP? Wyznaczone strefy, gdzie postacie graczy mogą ze sobą walczyć?
23. Ochrona Priorytetów - Czy złoto wzięte za priorytet przy tworzeniu postaci jest jakoś chronione? Czy biorąc złoto na A (500 sztuk złota), mam gwarancję, że nagle mnie nie obskubią złośliwi enpececi mastera, lub postać innego gracza (który to cwaniaczek wziął priorytet D lub E na złoto?).
24. Czy będą banki?
25. Czy będą jakieś bezsensy w postaci tabeli krytyków, czy też można opisywać zgodnie z własną wolą, co się dzieje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kreator
Arcymistrz Gry
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:21, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
17. Pojawi się, jednak nie od razu. Jeszcze dużo roboty przede mną. Miejsce pochodzenia można zmyślić, czyniąc tak, macie duże szansę, że takie miejsce w końcu powstanie. To nowy, dopiero kształtujący się świat.
18. Głównym językiem Ludzi mieszkających na tym terenie to Cesarski. W tym języku da sie dogadać niemal z każdym. Popularny jest też elfi czyli Quenya. Khazalid jest językiem krasnoludów. Z języków ludzi istnieje jeszcze Wyspiarski, podobny nawet do Cesarskiego. Posługują się nim ludzie mieszkający na wyspach. Jest jeszcze język Kapłański, Magiczny i parę innych.
19, Ogłuszać można zawsze, jednak sukces zależy od testu między innymi związanego z umiejętnością ogłuszania. Jeżeli się z kimś walczy, a nie chce się go uśmiercić, wystarczy to podczas ataku zadeklarować. Taka osoba wtedy padnie na zero. Jednak, jeśli wypadnie trafienie krytyczne, to chcąc czy nie chcąc chyba przywaliliśmy za mocno.
20. Nie, nie ma takowego problemu. Co więcej, taka postać odziedziczy część punktów doświadczenia (niedużą, ale zawsze) starej postaci. Było by jednak miło, gdyby postać nie była zmieniana w trakcie rozmowy z innym graczem czy w samym środku walki. To chyba oczywiste, prawda?
21. Kapłani mogą wskrzeszać, jednak jest to zasadniczo trudne. Nie jest też tak łatwo wbrew pozorom umrzeć. Dzisiaj powinny ukazać się zasady walki. Polecam na początek chodzić poza miasto w grupie, bo tak bezpieczniej, chyba że się zrobiło naprawdę sensownego wojownika. W razie czego jak wspomniałem: ktoś może przynieść twoje ciało do świątyni, a oni już coś na to poradzą.
22. Jeśli ktoś poderżnął ci gardło kiedy spałaś, to nie żyjesz. I vice versa. Nie ma tutaj granic. Jeżeli obawiacie się śmierci, to postarajcie się by nie umrzeć.
23. Inny gracz mógłby cię okraść. Jednak raczej nie ma możliwości, by utracić przez mistrza gry aż tyle złota. Więc nie trzeba aż tak panikować. Najlepiej kupić za to parę ekwipunku, a do tego czasu raczej nie będzie zbyt dużo czasu, by cię oskubać. Powtarzam: żaden mistrz gry nie zabierze ci aż takiej ilości złota.
24. Tak, będą.
25. Można opisywać z własną wolą, jak to ujęłaś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thazz Basinger
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kirkland / Brightfalls
|
Wysłany: Nie 14:34, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
26. Skoro już przy walce jesteśmy. Dokładny opis naszych poczynań w walce będzie miał wpływ na możliwe rodzaje obrażeń? Mam na myśli np. sytuację gdy klęcząc tnę płasko i jeśli trafię, to na bank będą nogi, a nie nagle coś odbiło i zahaczyłem klingą o hełm wroga.
27. Walka finezyjna ma jakąkolwiek rację bytu? Zamiast prać się ostrzami bo zadają więcej obr. wolałbym oddać jedno uderzenie łokciem z zaskoczenia, aby wytrącić go z równowagi, tudzież sypać piachem w oczy, rzucać butelkami i takie tam. Jeśli nie będzie się to jakoś przekładało na mechanikę [jak ja to mówię "ogłupiacze", vide uderzenie w splot słoneczny] to raczej marnie widzę dynamiczne walki :D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hanna
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eriopolis
|
Wysłany: Nie 14:39, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 27. Walka finezyjna ma jakąkolwiek rację bytu? Zamiast prać się ostrzami bo zadają więcej obr. wolałbym oddać jedno uderzenie łokciem z zaskoczenia, aby wytrącić go z równowagi, tudzież sypać piachem w oczy, rzucać butelkami i takie tam. Jeśli nie będzie się to jakoś przekładało na mechanikę [jak ja to mówię "ogłupiacze", vide uderzenie w splot słoneczny] to raczej marnie widzę dynamiczne walki |
Polecam dodać umiejętność: Finta.
A cios łokciem, to bijatyka jak dla mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kreator
Arcymistrz Gry
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:41, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
26. Wszystko będzie przy walce. Obawiam się jednak, że bez umiejętności celny cios nie macie takiej swobodnej możliwości dobierania miejsca trafienia. Mimo to, będę (jak i inni MG) brał opis pod uwagę, więc lekko to zawsze może wpłynąć.
27. Tak, finezja brana jest pod uwagę. Więcej szczegółów w zasadach walki.
Co do finty. Będzie takie coś jak style walki... będzie tam między innymi finta etc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hanna
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eriopolis
|
Wysłany: Nie 20:56, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
28. Rozumiem, że luźne pogaduszki dotyczące projektu, to na BRPG? Tutaj sama gra?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kreator
Arcymistrz Gry
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:17, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
28. Możecie prowadzić luźne pogaduszki dotyczące projektu, a nawet powinniście tutaj, w FAQ. Po to założyłem ten dział. Więc jak chcecie coś powiedzieć, to pisać bezpośrednio tutaj, w tym dziale. Zapraszam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thazz Basinger
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kirkland / Brightfalls
|
Wysłany: Nie 21:24, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
28. Ale to nie znaczy że na brpg nie można :P Może dzieki takim rozmowom jeszcze kilka owieczek sie dołączy.
29. Skoro narracja trzecio-osobowa i wszystkie cechy powieści, co z myślami naszych postaci? Też zamieszczamy w poście aby się to lepiej czytało? Rozterki moralne i takie tam u postaci wchodzą w takim razie w grę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|
|